سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش موارد استفاده از رحم اجاره‌ای در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۹۸۶۸
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
افزایش موارد استفاده از رحم اجاره‌ای در مشهد
استاد گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش استفاده از رحم اجاره‌ای در مشهد و کلینیک‌های خصوصی ناباروری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر نفیسه ثقفی در نشست خبری هفته «افزایش آگاهی از بارداری» که در بیمارستان قائم مشهد برگزار شد، گفت: استفاده از رحم اجاره‌ای افزایش یافته است که علت آن افزایش سن ازدواج و ریسک بالای بارداری در سنین بالای ۳۵ سال است. در این رده سنی، کیفیت تخمک‌گذاری بانوان کاهش می‌یابد و به همین دلیل از طریق رحم اجاره‌ای نسبت به فرزندآوری اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: از نظر علم پزشکی، کسانی در دسته زوجین نابارور تعریف می‌شوند که یک‌سال از آمیزش مستمر و بدون استفاده از ابزار پیشگیری از بارداری آن‌ها بگذرد، اما خبر از حاملگی نباشد. در چنین حالتی، زوجین به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

ثقفی خاطرنشان کرد: این زوج‌ها حدود ۱۵ درصد افراد واجد شرایط فرزندآوری در مشهد را تشکیل می‌دهند و همان‌ها هم قطعا باردار خواهند شد.

وی آمار دقیقی از تعداد رحم‌های اجاره‌ای ارائه نداد و افزود: اکنون آمار دقیقی از این مسئله نداریم. اما در مرکز ناباروری میلاد که مرکز دولتی سطح ۳ درمان ناباروری ما در مشهد است، به ازای هر فصل سال، تقریبا یک مورد رحم اجاره‌ای مشاهده شده است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر بیماری‌های ممنوع‌کننده بارداری در بانوان توضیح داد: ابتدا باید عنوان کرد که هیچ بیماری‌ای سبب جلوگیری از بارداری نیست و تنها بیماری‌هایی در زمزه شرایط ممنوع بارداری تعریف می‌شود که پزشک تشخیص دهد بارداری، جان مادر را به خطر انداخته و سبب فوت وی شود.  

ثقفی ادامه داد: با این حال، بیماری دیابت یکی از مهم‌ترین امراضی است که در صورت ابتلای مادر به آن و با توجه به آسیبی که دیابت به اندام حیاتی بدن مانند قلب و کلیه و عروق وارد می‌سازد، مشاوره پیش از بارداری احتمالا وی را از تولد فرزند منع کند. همچنین سرطان نیز از جمله بیماری‌هایی است که مشاوران ما در حوزه بارداری آن را در دسته بیماری‌هایی که حاملگی را ممنوع می‌کند، قرار می‌دهند که عمده علت آن، کاهش عمر مادر و حتی احتمال فوت وی در حین بارداری است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->